لاندری روم چیست؟(Laundry room)

4مهر 1400
0 نظر

لاندری روم چیست و چه کاردبری دارد؟

لاندری روم (Laundry Room) یک عبارت انگلیسی و به معنای اتاق لباسشویی (یا رختشوی‌خانه) است. این اتاق، یک بخش جدید است که به خانه‌های لوکس اضافه شده و دستگاه ماشین لباسشویی، تجهیزات مربوط به شستشو و خشک کردن لباس در آن قرار داده می‌شود. کارهای مربوط به شستن، خشک کردن و اتوی لباس‌ها در لاندری روم انجام می‌شود. لاندری روم با این که فضایی خدماتی به شمار می‌رود اما می‌تواند به طرز زیبایی طراحی شود.

در لاندری روم دیوارها قفسه‌بندی می‌شود. معمولا جایی برای آویزان کردن لباس‌ها پس از شستشو نیز در نظر گرفته می‌شود. معمولا یک اتاق جداگانه را برای لاندری روم در نظر می‌گیرند.

لاندری روم در گذشته نیز وجود داشته؛ اما نه به فرم امروزی آن. در خانه‌های قدیم قسمتی از خانه که معمولا در زیرزمین یا انباری بوده، برای شستن و خشک کردن لباس استفاده می‌شد و ماشین لباسشویی نیز در آن قرار می‌گرفت. اما خبری از دکوراسیون و طراحی مدرن امروزی نبود. امروزه در هتل‌های لوکس نیز این بخش به حالت مدرن، طراحی شده است. امروزه لاندری روم به عنوان بخش جدیدی به خانه‌های مدرن اضافه شده است.

لوازم مورداستفاده در لاندری روم چیست

در یک اتاق لباسشویی، علاوه بر ماشین لباسشویی، می‌توان در صورت نیاز یک ماشین خشک‌کن مجزا نیز قرار داد. اتو، میز اتو، جالباسی‌ها، بند رخت، مایعات و پودرهای رخت‌شویی، قفسه‌هایی برای قرار دادن آن‌ها و لباس‌ها و لوازم مورد نیاز، همچنین، سبدهایی برای لباس‌های کثیف یا تفکیک لباس‌ها از نظر رنگ یا جنس، از جمله لوازمی است که در لاندری روم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

میزان هزینه اختصاص‌یافته به لاندری روم، برای خرید تجهیزات قابل سفارش آن، نقش تاثیرگذاری بر نوع تجهیزات از نظر کیفیت و کمیت آن دارد.

روش‌های طراحی لاندری روم

یکی از موارد مهم نحوه طراحی این نقطه از خانه است و توجه به این که چگونه از فضای آن به خوبی استفاده کنیم تا هم زیبایی آن تامین شود و به کارایی آن افزوده شود. اجزای اصلی هر لاندری روم عبارتند از: ماشین‌های لباس‌شویی و خشک‌کن، میز اتو و اتو.

ابعاد مناسب لاندری روم

لاندری روم باید فضای نسبتا بزرگی داشته باشد. فضای آن برای قرار دادن لباسشویی و ماشین لباس خشک کن و وسایل آویز خشک کردن لباس و اتو و میز اتو مناسب باشد. اگر فضای زیادی برای این کار ندارید، موارد زیر را امتحان کنید تا یک لاندری روم جمع و جور داشته باشید:

  • استفاده از میز اتوی تاشو، ایده مناسبی است. بعد از اتمام کار اتو، می‌توانید آن را تا کرده و در کمد قرار دهید. یا برای قرار دادن شوینده‌ها از سبدهای تاشو استفاده کنید.
  • از فضای خالی دیوارها استفاده بهینه کنید. می‌توانید آویزهای دیواری نصب کنید و بخشی از وسایل کوچک را روی آن‌ها آویزان کرده تا فضای کمتری را اشغال کند. می‌توانید از قفسه‌های دیواری استفاده کنید و مواردی مانند حوله‌ها و هم چنین لباس‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. هم چنین می‌توانید تمام شوینده‌ها را در پلاستیک یا ساک گذاشته و از آن‌ها آویزان کنید.
  • فضای شما کوچک باشد یا بزرگ در هر حال، استفاده از شلف‌ها برای فضای لاندری روم به شدت توصیه می‌شوند؛ چرا که علاوه بر زیبایی که به محیط منتقل می‌کنند، بسیار کاربردی هستند و شما می‌توانید وسایل دکوری و یا اجزای تزئینی را روی آن‌ها قرار دهید.                                                                              
  • نوشته شده توسط Absihome

abasihome

( اینجا رویاها به خانه میرسند ) (Abasihome) ،بعنوان یکی از کارگزاری های خرید و فروش مستغلات در ایران، و یکی از بهترین مرجع های خوب برای خرید و فروش ، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت ملک می باشد. همچنین متقاضیان خرید و اجاره ملک هم می توانند با جستجو در سایت ، فایل مورد نیاز خود را بیابند در ضمن اگر بدنبال ملک خاصی هستید و یا با جستجو در سایت ، ملک دلخواهتان را نیافته اید با ثبت و درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران ما شما را یاری خواهند کرد تا به ایده آل ترین ملک خود برسید .. اهداف ما ۱. رسیدن به جایگاه برتر در حوزه خرید و فروش املاک ۲. فعالیت گسترده در سراسر کشور ۳. همکاری با کلیه مشاوران و آژانس های املاک تهران و سایر شهرهای ایران ۴. همکاری با سازندگان برند مطرح کشور 5.کارگزاری فروش ساختمانهای مارکدار از مجموعه (IBBI)

پیام بگذارید