معیارهای مهمی که باید در زمان خرید آپارتمان به آن توجه کرد.

26مهر 1400
0 نظر

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فرد در طول زندگی هر کسی میباشد . اغلب افراد از خواسته‌های زیادی چشم پوشی می کنند تا بتوانند یک واحد مسکونی را خریداری کنند. خرید خانه می تواند برای شما یک امر بسیار پر سود و یک تصمیم منطقی برای سرمایه‌گذاری باشد. به شرطی که معیارهای درستی در زمان خرید و معامله داشته باشید. در ادامه این مطلب شما را با معیارهای مهم در زمان خرید و یا اجاره آپارتمان آشنا می کنیم. این معیارها می تواند به شما کمک کند تا در زمان خرید خانه بهترین تصمیم را بگیرید و در آینده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم نکنید.

تعیین بودجه خرید :

مشخص کردن بودجه هم در زمان خرید و هم در زمان رهن و اجاره آپارتمان اولین و مهم‌ترین اقدام شماست. قبل از هر اقدامی ابتدا باید میزان نقدینگی، شرایط و زمان دریافت وام مسکن و بقیه‌ی موارد مالی را به خوبی بررسی و ارزیابی کنید. بعد از مشخص شدن اعداد و ارقام می توانید از مشاوران  با تجربه برای انتخاب محله‌ای مناسب کمک بگیرید. مشخص کردن بودجه می تواند ذهن شما را در زمان انتخاب خانه آماده کند و زمان را سریع‌تر پیش ببرد.

انتخاب محله مناسب

یکی از چالش‌های مهم در زمان اجاره و یا خرید خانه در تهران  یا شهرهای بزرگ انتخاب محله‌ای مناسب برای زندگی کردن است. بعد از مشخص شدن بودجه می‌توانید شروع به تحقیق و بررسی محله‌ کنید.

در زمان انتخاب محله به این نکات توجه کنید:

  • کوچه و خیابان
  • دسترسی محلی مناسب
  • امکانات رفاهی و خدماتی موجود
  • همسایه ها
  • بررسی ساختمان‌های تجاری و مسکونی محله
  • دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

بررسی وضعیت ساختمان

نمای ساختمان

بعد از انتخاب محله و ملک مورد نظر باید ویژگی‌ و وضعیت ساختمان را بررسی کنید. اولین و مهم‌ترین قسمت یک ساختمان نمای آن است. در صورتیکه آپارتمان نو ساز باشد مشکلی نیست. اما اگر قصد خرید آپارتمان های چند سال ساخت را دارید، به نمای ساختمان توجه کنید. چون در زمان فروش نمای ساختمان یکی از ملاک‌های قیمت گذاری است.

تعداد واحدها

تعداد طبقات و واحد‌های هر طبقه اهمیت بسیار زیادی دارد. زندگی‌ در آپارتمان های کم جمعیت آسایش و امنیت بیشتری دارد. اگر آسایش و امنیت یک ساختمان برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد سعی کنید یک ساختمان کم جمعیت را انتخاب کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد واحدهای موجود در طبقات کم باشد ارزش ملک بیشتر است.

راه پله‌ها و وضعیت تهویه‌ی هوا

امروزه در بیشتر آپارتمان‌ها آسانسور وجود دارد و توجه کمتری به راه پله ها و تهویه هوا در ساختمان می ‌شود. اما شما به این نکته توجه کنید که راه‌پله با طول و عرض مناسب و پله‌های استاندارد می تواند در زمان اسباب کشی بسیار حائز اهمیت باشد.

ایمنی ساختمان

یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که باید در زمان خرید خانه به آن توجه کرد، ایمنی ساختمان است. مخصوصا در مناطق گسل خیز. در زمان خرید خانه به نقشه ساختمان و پایان کار و بقیه مدارک به خوبی توجه کنید. 

انباری و پارکینگ

این روزها با توجه به افزایش جمعیت و تعداد خودروها وجود پارکینگ یکی از الزامات مهم و بسیار ضروری در زمان انتخاب خانه است. دقت کنید که پارکینگ و تعداد آن حتما در سند رسمی ذکر شود. در زمان رفت و آمد به پارکینگ مزاحمتی برای سایر افراد ایجاد نشود. 

انباری های موجود در ساختمان باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و با رعایت فاصله از هم قرار گرفته باشد.

نکات مربوط به داخل واحد

آشپزخانه

حتما بارها این جمله را شنیدید که قلب خانه، آشپزخانه است. آشپزخانه یکی از مکان‌های بسیار مهم در خانه است که در زمان قیمت گذاری توجه زیادی به آن می‌شود.

در زمان خرید خانه حتما دقت کنید که لوله‌کشی ها، شیرآلات و … از وضعیت مناسبی برخوردار باشد. 

در و پنجره ها

در و پنچره‌ها نمای اصلی یک ساختمان است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی کلی خانه دارد. اگر قصد خرید خانه قدیمی و یا چندسال ساخت را دارید در زمان خرید به در و پنجره ها دقت کنید تا سالم باشد. همچنین اگر قصد فروش خانه قدیمی خود را دارد توصیه می کنیم که بازسازی و تعویض در و پنجره‌ را جدی بگیرید.

نورگیر بودن

اولین و بیشترین سوالی که قبل از بازدید ملک از مشاورین املاک پرسیده می‌شود، در رابطه با نورگیر بودن ساختمان است. اگر قصد خرید از یک ملک را دارید حتما در ساعت‌های متفاوت به بازدید از خانه بروید تا کامل متوجه نورگیر بودن ساختمان شوید.

بالکن

بالکن و یا تراس در یک خانه می تواند بسیار کاربردی باشد و در زمینه‌های مختلف به افراد کمک کند. مخصوصا در آپارتمان‌هایی با متراژ پایینی دارند .

نتیجه گیری:

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فردی در طول زندگی است. بسیاری از افراد حاضرند تا از خواسته های بسیار زیادی صرفه‌نظر کنند تا یک ملک مسکونی را خریداری کنند. خرید خانه می تواند یک سرمایه گذاری پر سود،  و قابل قبول باشد.

اگر شما هم قصد خرید خانه و یا سرمایه گذاری در ملک را دارید به موارد گفته شده در این مطلب دقت کنید تا در زمان خرید به مشکلی برخورد نکنید.

نوشته شده توسط تیم abasihome:

abasihome

( اینجا رویاها به خانه میرسند ) (Abasihome) ،بعنوان یکی از کارگزاری های خرید و فروش مستغلات در ایران، و یکی از بهترین مرجع های خوب برای خرید و فروش ، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت ملک می باشد. همچنین متقاضیان خرید و اجاره ملک هم می توانند با جستجو در سایت ، فایل مورد نیاز خود را بیابند در ضمن اگر بدنبال ملک خاصی هستید و یا با جستجو در سایت ، ملک دلخواهتان را نیافته اید با ثبت و درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران ما شما را یاری خواهند کرد تا به ایده آل ترین ملک خود برسید .. اهداف ما ۱. رسیدن به جایگاه برتر در حوزه خرید و فروش املاک ۲. فعالیت گسترده در سراسر کشور ۳. همکاری با کلیه مشاوران و آژانس های املاک تهران و سایر شهرهای ایران ۴. همکاری با سازندگان برند مطرح کشور 5.کارگزاری فروش ساختمانهای مارکدار از مجموعه (IBBI)

پیام بگذارید