منطقه 5 تهران رو بیشتر بشناسیم

21مهر 1400
0 نظر

تهران در گذشته شهری به وسعت ۲۱ کیلومتر مربع بوده که جمعیت کلی آن به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر می‌رسید. با گذشت زمان و پایتخت شناخته شدن آن افراد بسیار زیادی از شهرهای اطراف به این شهر مهاجرت کردند و مشغول به زندگی کردن در مناطق اطراف آن شدند. یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوا در تهران که مورد توجه بسیار از افراد قرار گرفت و محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد، غرب تهران بود.

این توجه و محبوبیت از گذشته تا به امروز ادامه داشته است به طوری که طبق گزارشات اعلام شده از جانب بانک مرکزی مبنی بر معاملات انجام شده در شهر تهران منطقه ۵ در سال گذشته و ماه های اخیر بیشترین تعداد معامله را داشته است.

اما سوال اصلی اینجاست که این منطقه به چه علت بیشترین معامله در شهر تهران را داشته است؟ و چرا افراد بسیار زیادی مناطق غربی تهران را برای سکونت و یا سرمایه‌ گذاری انتخاب کرده‌اند؟ آیا خرید خانه در محلات غربی مقرون به صرفه بوده؟ و یا امکانات رفاهی و خدماتی مناطق توانسته نظر افراد را به خود جلب کند؟

اگر شما هم قصد خرید خانه در غرب تهران را دارید و نمی دانید که کدام محله برای شما مناسب تر است یا می خواهید از جدیدترین قیمت های خرید خانه در غرب تهران مطلع شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با منطقه ۵ تهران

منطقه ۵ در شمال غربی تهران قرار دارد و از سمت شمال به دامنه‌ کوه‌های البرز، از سمت غرب به رودخانه کن، از سمت شرق به بزرگراه محمد علی جناح و از سمت جنوب به جاده مخصوص کرج منتهی می ‌شود. بیشترین ساخت و ساز در این منطقه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و به بیشترین رشد خود رسید. و افراد بسیار زیادی را برای سکونت جذب کرد. منطقه ۵ تهران به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. همچنین این منطقه دارای فضای سبز و پوشش گیاهی گسترده‌ای است که باعث شده این منطقه از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار باشد.

مزیت های سکونت در منطقه ۵

  • بافت ساختمانی نوسازی شده و مدرن
  • آب و هوای تمیز و کوهپایه‌ای
  • کوچه و خیابان های پهن
  • امکان دسترسی راحت و سریع‌ به بزرگراه های اصلی
  • نبود ترافیک
  • دسترسی آسان و راحت به وسیله‌ نقلیه عمومی
  • وجود مراکز خرید و تفریحی متنوع

معرفی محله های پرتقاضا و محبوب در منطقه ۵ تهران

جنت آباد

یکی از سرشناس ترین محله های غربی در تهران جنت آباد است. این محله به سه بخش: جنت‌آباد شمالی، جنت‌آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم می‌شود. خرید آپارتمان در جنت آباد مناسب افرادی است که به دنبال زندگی در محله‌ای دنج، دلباز، نوسازی شده و خوش آب و هوا هستند. به این نکته توجه کنید که قیمت خرید آپارتمان در هر بخش از جنت آباد مختلف است. برای اطلاع از جدیدترین قیمت های خرید و یا اجاره خانه در این محله می توانید به صفحه‌ی املاک جدید مراجعه کنید. توجه کنید که قیمت ها در این بخش مدام در حال بروز رسانی بوده و معیار آن بر اساس آخرین استعلامات از فروشندگان است .

شهران

شهران، در گذشته آب پیک نام داشته و یکی از محله‌های خوش آب و هوا و کوهپایه‌ای در منطقه ۵ است. که در نزدیکی جاده کن قرار دارد. این محله به دلیل قرار گرفتن در موقعیت کوهپایه‌ای و، وزش باد محلی مناسب برای ورزش ‌های هوایی است.

سازمان برنامه

محله‌های سازمان برنامه شمالی و جنوبی جزو مناطقی از تهران هستند که در گذشته جزو تهران نبودند. و با گذشت زمان و ساخت و سازهای انجام شده تبدیل به محله‌ای مسکونی در تهران شدند. دسترسی به این محله از طریق اتوبان باکری و بلوار آیت الله کاشانی امکان‌پذیر است.

بلوار آیت الله کاشانی

بلوار آیت الله کاشانی از فلکه دوم صادقیه شروع می‌شود و در تقاطع بزرگراه همت به پایان می‌رسد. بافت این محله نسبتا نوسازی شده است. یکی از مشکلات اساسی که این منطقه دارد وجود ترافیک نیمه سنگین و گاهی سنگین در طول شبانه روز است. البته علت اصلی این ترافیک وجود چراغ های راهنمایی و رانندگی، مراکز تجاری موجود در این خیابان است.

پونک

یکی از محله‌ های قدیمی در غرب تهران که از گذشته به دلیل آب و هوای خوب و باغ‌های سرسبزش معروف بوده، محله پونک است. پونک به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. که در منطقه ۵ و ۲ تهران قرار دارد. بوستان نهج‌البلاغه و وجود فروشگاه شهروند و مرکز خرید بوستان اهمیت این محله را دو چندان کرده است. دسترسی آسان و راحت با وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر ویژگی های مهم این محله است.

بلوار فردوس

از دلایل اصلی که باعث محبوبیت و سرشناسی محله بلوار فردوس شده است، می توان به مراکز خرید و تجاری و همچنین دسترسی محلی بسیار خوب آن اشاره کرد. این محله برای تمامی افرادی که در تهران زندگی می کنند سرشناس و شناخته شده است. بیشتر آپارتمان های موجود در این محله نوسازی شده و ساختمان های لوکس در آن به چشم می‌خورد. بلوار فردوس از دو بخش غربی و شرقی تقسیم می ‌شود.

خرید آپارتمان در بلوار فردوس غربی را به افرادی پیشنهاد می کنیم که زندگی در یک محله آرام را ترجیح می‌دهند. و سکونت در بلوار فردوس شرق را به افرادی پیشنهاد می کنیم که دوست دارند در یک محله نسبتا شلوغ با دسترسی محلی بسیار خوب و امکانات رفاهی متنوع مانند: رستوران، مراکز خرید و … زندگی کنند.

اکباتان

یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین شهرک های مسکونی در تهران شهرک اکباتان است. این شهرک از سه فاز تشکیل شده. که هر فاز چند بلوک دارد. اکباتان از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. دسترسی محلی و همچنین مراکز خرید و تجاری متنوعی در این شهرک وجود دارد که اصلی ترین و مهم‌ترین آن مجتمع تجاری مگامال است.

کدام محله از غرب مناسب برای خرید و سکونت است؟

انتخاب محل سکونت و یا خرید و سرمایه گذاری مسکن یک انتخاب شخصی است و به عوامل بسیاری مرتبط می‌شود. اما معیارهای کلی برای تمامی محله های غربی وجود دارد که آشنایی با آن‌ها می توانید به شما در انتخاب یک گزینه‌ی مناسب کمک کند. به عنوان مثال: خرید آپارتمان در محله جنت آباد مناسب افرادی است که زندگی در محله های دلباز و دنج را دوست دارند. یا خرید خانه در بلوار فردوس مناسب افرادی است که شلوغی برای آنها معنی ندارد و از زندگی کردن و دسترسی راحت به مراکز خرید و یا انواع رستوران ها لذت می برند.

همچنین خرید خانه در اکباتان را به افرادی توصیه می کنیم که امنیت داشتن محله را اولویت قرار می‌دهند و زندگی در مجتمع های مسکونی برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.با کمی بررسی و تحقیق راجب محلات می توانید بهترین تصمیم خود را بگیرید.

نتیجه گیری:

مناطق غربی تهران از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. و عواملی مانند: آب و هوای مناسب، کوچه و خیابان های عریض، بافت نوسازی شده و دسترسی محلی بسیار خوب باعث محبوبیت این منطقه شده است. اگر شما هم قصد خرید و یا اجاره آپارتمان در این منطقه را دارید ولی نمی دانید کدام محله مناسب شما است پیشنهاد می کنیم مطالب بالا و معرفی محلات را مجدد مطالعه کنید. برای اطلاع از قیمت های خرید و یا اجاره آپارتمان هم می توانید به صفحه‌ی شخصی Abasihome مراجعه نمایید و قیمت های ما جدید و بروز رسانی شده است. با خیال راحت می توانید به این داده‌ها اعتماد کنید و به یک جمع بندی کلی در رابطه با قیمت ها برسید. ما در خدمت شما هستیم.

نوشته شده توسط : عباسی هوم Abasihome

abasihome

( اینجا رویاها به خانه میرسند ) (Abasihome) ،بعنوان یکی از کارگزاری های خرید و فروش مستغلات در ایران، و یکی از بهترین مرجع های خوب برای خرید و فروش ، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت ملک می باشد. همچنین متقاضیان خرید و اجاره ملک هم می توانند با جستجو در سایت ، فایل مورد نیاز خود را بیابند در ضمن اگر بدنبال ملک خاصی هستید و یا با جستجو در سایت ، ملک دلخواهتان را نیافته اید با ثبت و درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران ما شما را یاری خواهند کرد تا به ایده آل ترین ملک خود برسید .. اهداف ما ۱. رسیدن به جایگاه برتر در حوزه خرید و فروش املاک ۲. فعالیت گسترده در سراسر کشور ۳. همکاری با کلیه مشاوران و آژانس های املاک تهران و سایر شهرهای ایران ۴. همکاری با سازندگان برند مطرح کشور 5.کارگزاری فروش ساختمانهای مارکدار از مجموعه (IBBI)

پیام بگذارید