واکینگ کلوزت یا کلوزت روم چیست؟(walk in closet)

5مهر 1400
0 نظر

واکینگ کلوزت (walk in closet)  نام اتاق و فضایی می باشد که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها، کفش ها و … می باشد که معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و … بعد از پوشیدن آنها و یک مبل (که معمولا در فضای وسط آن قرار می گیرد) برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.
کاربرد کلوزت روم ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز بوده که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان نموده است. غالباً کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباس های رسمی و قفسه های کفش تشکیل شده که این امر کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود کرده و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر شما می بخشد. در بسیاری از این نوع فضا ها میز توالت یا فضایی برای آرایش و خود آرایی در نظر گرفته می شود که این امر بسته به ابعاد کلوزت روم می تواند متغیر باشد.
نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر به شمار می آید. چون معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره مند نبوده و نور های مصنوعی جایگزین آنها می شوند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه ای باشد که تمامی قسمت ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده گردند و سایه های کمتری در آن مشاهده شود.

ویژگی های واکینگ کلوزت

  • فضای اضافی باعث می گردد تا شما درباره چیزهایی که احتمالا اصلا برایتان کاربردی ندارد تصمیم درستی بگیرید.
  • شما می توانید 5 مدل لباس از یک لباس را داشته باشید.
  • کاملا سازمان یافته می باشد.
  • پولتان هدر نمی رود و برای آن مدیریت خوبی خواهید داشت.

ابعاد واکینگ کلوزت

هر خانه بر اساس متراژ و شرایط معماری می تواند فضایی را به لاندری اختصاص دهد. در خانه های کوچک می تواند یک کمد بزرگ باشد و در خانه های بزرگ میتواند به صورت یک اتاق باشد. به طور کلی می تواند از ابعاد کوچک تا بزرگ را به خود اختصاص دهد.

آینه در کمد لباس کلوزت روم

برای پر کردن فضاها و دیوارهای خالی از آینه استفاده نمایید. یک آینه تمام‌قد یا یک آینه قاب‌دار را انتخاب کنید. این باعث می‌شود اتاق شما بزرگتر دیده شود. هم چنین وجود آینه برای بررسی لباس‌ها و پوشش خود در اتاق لباس یک ضرورت به حساب می آید. برای داشتن یک کمد لوکس می‌توان در انتخاب قاب آینه نیز مطابق با سبک فضا دقت بیشتری را نیز به خرج داد.

استفاده از صندلی و ایجاد مکان مناسب برای نشستن

در اتاق لباس خود یک فضای نشستن اضافه کنید. این کار سبب می‌شود کمد لباس لوکسی داشته باشید. این محل می‌تواند برای پوشیدن کفش‌ها نیز مناسب باشد. می‌توانید بسته به بودجه و سبک انتخابی از پاف ‌های مدرن و یا مبلمان لوکس استفاده نمایید.

کلوزت روم ایرانی

در معماری قدیم ایرانی رسم بر گرفتن فضایای بزرگ برای کمد دیواری بودا است. امروزه این کمد دیواری ها بزرگ تر طراحی می شود و حتی اتاقی برای تعویض لباس در نظر گرفته می‌شود. در ایران به کلوزت روم رختکن می گویند و در معماری مدرن حتما آن را تعبیه می کنند. کلوزت روم ایرانی معمولا در پشت اتاق خواب در نظر گرفته می شود . فضای آن متناسب با فضای اتاق خواب دکور و طراحی می شود. 

abasihome

( اینجا رویاها به خانه میرسند ) (Abasihome) ،بعنوان یکی از کارگزاری های خرید و فروش مستغلات در ایران، و یکی از بهترین مرجع های خوب برای خرید و فروش ، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت ملک می باشد. همچنین متقاضیان خرید و اجاره ملک هم می توانند با جستجو در سایت ، فایل مورد نیاز خود را بیابند در ضمن اگر بدنبال ملک خاصی هستید و یا با جستجو در سایت ، ملک دلخواهتان را نیافته اید با ثبت و درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران ما شما را یاری خواهند کرد تا به ایده آل ترین ملک خود برسید .. اهداف ما ۱. رسیدن به جایگاه برتر در حوزه خرید و فروش املاک ۲. فعالیت گسترده در سراسر کشور ۳. همکاری با کلیه مشاوران و آژانس های املاک تهران و سایر شهرهای ایران ۴. همکاری با سازندگان برند مطرح کشور 5.کارگزاری فروش ساختمانهای مارکدار از مجموعه (IBBI)

پیام بگذارید