کد جام در سند تک برگ (شناسه جغرافیایی املاک و مستغلات) چیست؟

26فروردین 1402
0 نظر

تعریف شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات(شناسه جام) می پردازیم و به صورت کامل نحوه کنترل موقعیت جغرافیائی ملک با شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اگر هدف شما خرید ملک یا کارشناسی ملک سند دار است و می خواهید متوجه شوید که آیا سند مورد نظر به همان ملک تعلق دارد یا خیر، نیاز به شناسه ملی جغرافیایی خواهید داشت با ما تا پایان این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم در این باره را کسب نمایید.

شناسه(کد) جام چیست ؟

« شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات (شناسه جام) » در پایین سند تک برگی که یک شناسه بین المللی در نقشه برداری برای نشان دادن مختصات یک نقطه همانند طول و عرض جغرافیایی اماکن با عنوان موقعیت جغرافیایی املاک نمایش داده می شود.

شما همچنین می توانید با وارد کردن مختصات جغرافیایی ملک در ابزار تبدیل مختصات جغرافیایی به UTM، صورت دو بعدی نقشه یو تی ام ملک خود و در نتیجه شناسه جام ملک را مشاهده کنید.

البته ناگفته نماند در سایت گوگل ارث یا نرم افزارهای نقشه مثل osmdand, here و… نیز می توان این کار را انجام داد.

مشاهده مختصات جغرافیایی ملک با کدجام

برای دیدن مختصات جغرافیایی ملک با کد جام در سند تک برگ کافیست با وارد نمودن 6 شماره شناسه جام از چپ به راست در قسمت X یا E و در ادامه با وارد کردن 7 شماره بعدی شناسه جام در قسمت Y یا N و در ادامه با وارد کردن دو شماره بعدی شناسه جام را در قسمت سوم (زون نقشه) با مشخص کردن حرف N اطلاعات به صورت دقیق وارد می شود.

در سیستم مختصات دو شماره آخر زون های ۳۸ و ۳۹ و ۴۰ و ۴۱ مختص به کشور ایران است و حرف N اختصار کلمه North به معنی نیم کره شمالی و حرف E اختصار East به معنی شرق است با گذراندن مراحل بالا برای شناسایی موقعیت جغرافیایی ملک مد نظر است در واقع نقطه ی که نشان داده می شود مرکز زمین شماست و با چک کردن نقطه مورد نظر و مطابقت دادن آن با سند متوجه خواهید شد که آیا سند متعلق به همان ملک است یا خیر.

مثال کنترل موقعیت ملک با شناسه جام برج میلاد

شناسه جام برج میلاد ۵۳۳۹۲۲۳۹۵۵۶۹۵۳۹۰۰۰۰۰۰۰۰ می باشد و ما می خواهیم موقعیت جغرافیایی برج میلاد را مشاهده کنیم برای این کار مراحل ذیل را باید انجام دهید.

شناسه جام برج میلاد

  1. به نشانی سایت www.geoplaner.com بروید.
  2. شش شماره اول شناسه جام را در مستطیل بالا و در بخش X یا E وارد کنید.
  3. هفت شماره بعدی در مستطیل ذیل آن در بخش Y یا N وارد کنید.
  4. دو شماره بعدی را در خانه سوم در مربع کوچک زیر utm بنویسید.
  5. توجه داشته باشید که در مربع مقابل نوشته utm حرف n انتخاب شده باشد که نشان نیم‌کره شمالی است.
  6. حال با ok کردن در نقشه ببینید که ملک شما نمایش داده خواهد شد و متوجه می‌شوید که سند مربوط به کدام ملک است.
  7. نقطه‌ای که در نقشه نمایش داده‌شده مرکز ملک شماست.
  8. درصورتی‌که ملک شما محصور باشد به‌خوبی می‌توان دریافت که موقعیت ملک با سند مطابقت دارد یا خیر.

به عنوان نمونه مختصات جام برج میلاد تهران ۵۳۳۹۲۲۳۹۵۵۶۹۵۳۹۰۰۰۰۰۰۰۰ است که به این شکل تقسیم‌بندی شده است.

  • شش عدد اول ۵۳۳۹۲۲ مختصات E یا شرقی است.
  • هفت عدد بعدی ۳۹۵۵۶۹۵ مختصات N یا شمالی است.
  • دو عدد بعدی نمایانگر زون تهران بوده که برابر با ۳۹n است.
    • ABASIHOME.COM

abasihome

( اینجا رویاها به خانه میرسند ) (Abasihome) ،بعنوان یکی از کارگزاری های خرید و فروش مستغلات در ایران، و یکی از بهترین مرجع های خوب برای خرید و فروش ، رهن و اجاره و مشارکت در ساخت ملک می باشد. همچنین متقاضیان خرید و اجاره ملک هم می توانند با جستجو در سایت ، فایل مورد نیاز خود را بیابند در ضمن اگر بدنبال ملک خاصی هستید و یا با جستجو در سایت ، ملک دلخواهتان را نیافته اید با ثبت و درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران ما شما را یاری خواهند کرد تا به ایده آل ترین ملک خود برسید .. اهداف ما ۱. رسیدن به جایگاه برتر در حوزه خرید و فروش املاک ۲. فعالیت گسترده در سراسر کشور ۳. همکاری با کلیه مشاوران و آژانس های املاک تهران و سایر شهرهای ایران ۴. همکاری با سازندگان برند مطرح کشور 5.کارگزاری فروش ساختمانهای مارکدار از مجموعه (IBBI)

پیام بگذارید